Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Kamu bergaduh jangan babitkan kami - pemimpin Umno
Diterbitkan:  Nov 30, 2021 5:12 PM
Dikemaskini: 9:15 AM

Pemimpin Umno menyatakan perasaan tidak puas hati apabila diheret sama dalam pergolakan DAP dan PKR Pahang berkaitan kedudukan Anwar Ibrahim sebagai pengerusi Pakatan Harapan (PH).

“Jangan salahkan Umno dan membawa Umno ke kancah pergaduhan PH,” kata Anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno Razlan Rafii.

Razlan mengulas kenyataan Naib Ketua Pemuda DAP Pahang Chris Shan yang mengibaratkan anggota PKR yang membuat bantahan di luar pusat khidmat DAP seperti "samseng Umno".


Baca: ‘Ahli PKR buat riuh di pejabat DAP ibarat samseng Umno'


Semalam, terdapat akar umbi PKR membuat bantahan itu susulan gesaannya supaya Anwar Ibrahim sebagai pengerusi PH susulan kekalahan teruk mereka dalam pilihan raya negeri Melaka.

“Keriuhan ini kelihatan tiada beza dengan perangai samseng Umno,” kata Shan.

Dalam kenyataan sebentar tadi, Razlan mengingatkan terhadap insiden keganasan yang berlaku dikaitkan dengan anggota pembangkang sebelum ini.

Bantahan di pejabat DAP

“DAP terlupa ke, yang bergaduh baling kerusi, bakar dewan, geng hitam yang selalu dijadikan cerita apabila pemilihan PKR dijalankan.

“DAP terlupa ke bagaimana samseng PKR juga termasuk DAP yang membakar kereta polis dan memukul polis ketika demontrasi-demontrasi Bersih dan lain-lain?” dakwanya.

Merujuk PRN Melaka, Razlan berkata bagaimanapun berkata ia bukan hanya salah Anwar.

“Ada juga sebab rakyat sudah tahu PH menipu dan tiada untung memilih PH yang tamak kuasa dan tidak tahu mengurus negara apabila sudah berkuasa,” katanya.

Lihat Komen
ADS