Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Sudah lapan bulan Tahun Melawat Malaysia (TMM) 2007 berlalu. Dijangkakan TMM akan menjadi meriah lagi penghujung Ogos ini kerana pada tarikh itu, sambutan kemerdekaan yang ke-50 akan berlangsung. Majlis sambutan yang gilang gemilang sudah tentu akan menarik perhatian pelancong untuk datang dan menyaksikan sendiri kemeriahan tersebut.

Bila berbicara tentang TMM, kita tidak dapat lari daripada cerita tentang teksi dan pemandu teksi. Cerita-cerita buruklah yang sering dikaitkan dengan pemandu teksi. Cerita seperti pemandu teksi tidak menggunakan meter, tidak mahu menghantar penumpang ke destinasi yang dekat, tidak mahu berhenti apabila ditahan, adalah cerita-cerita yang sering kita dengari. Cerita ini menjadi semakin rancak kerana TMM 2007.

Masalah pemandu teksi di Kuala Lumpur bukanlah perkara yang baru. Di kalangan pelancong asing, teksi di Kuala Lumpur ibarat "mimpi ngeri" kepada mereka. Kerajaan telah mengambil pelbagai tindakan dan mengeluarkan pelbagai amaran kepada pemandu teksi, namun masalah ini tidak juga selesai.

Unlocking Article
Unlocking Article
ADS