Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Saya mengutuk sekeras-kerasnya serangan yang dilakukan oleh rejim Zionis terhadap rakyat Palestin di Semenanjung Gaza.

Tambahan pula, kekejaman ini dilakukan sewaktu umat Islam khasnya di Semenanjung Gaza sedang menjalani ibadah puasa di bulan Ramadhan.

Serangan yang bermula sejak Selasa lalu telah mengorbankan 200 nyawa dan mencederakan ramai yang lain. Mereka yang terkorban ini terdiri daripada rakyat awam termasuk wanita dan kanak-kanak.

Kerajaan Malaysia mesti mengambil tindakan yang tegas bagi menyelar serangan rejim Zionis ini dan seterusnya membantu rakyat Palestin di Semenanjung Gaza.

Saya juga mendesak rakyat antarabangsa mengambil langkah campur tangan bagi mengelakkan lebih ramai lagi mereka yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman rejim Zionis ini.

Ini bukanlah pertembungan di atas padang sama rata, tetapi di antara penakluk yang jauh lebih kuat dengan warga yang ditakluk yang lemah yang tinggal di antara tempat paling padat di dunia.

Rakyat Malaysia khususnya hendaklah bersatu bagi mengecam sekeras-kerasnya kekejaman rejim Zionis dan menghulurkan bantuan serta doa memohon keselamatan dan pembebasan untuk rakyat Palestin di Semenanjung Gaza.


NIK NAZMI NIK AHMAD timbalan speaker DUN Selangor dan ADUN Seri Setia

Lihat Komen
ADS