Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Mohd Saiful Bukhari Azlan menolak tanggapan bahawa dia telah dipengaruhi oleh perdana menteri dan isterinya, untuk membuat tuduhan diliwat oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Tidak, tidak, tidak... ianya tidak benar. Saya akan beri keterangan esok," katanya sambil menambah semuanya akan didedahkan di mahkamah.

mohd saiful bukhari azlan 4 at jawi 271108 Mohd Saiful memberitahu media demikian ketika keluar dari bilik saksi di mahkamah petang ini.

Pagi tadi, ketua pembangkang, Anwar berkata beliau meminta peguamnya, Karpal Singh supaya mensapena Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor untuk menjadi saksi dalam kes liwat terhadapnya.

Anwar yang juga ketua umum PKR dilaporkan berkata, beliau mempunyai bukti untuk menunjukkan bahawa Mohd Saiful telah menemui Rosmah dan kemudian Najib, dua hari sebelum membuat laporan polis.

Penasihat PKR dan ahli Parlimen Permatang Pauh dituduh meliwat Mohd Saiful di Unit 11-5-1, Kondominium Desa Damansara, Jalan Setiakasih, Bukit Damansara, antara jam 3.01 petang dan jam 4.30 petang 26 Jun 2008.

Anwar didakwa mengikut Seksyen 377B Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan.

Mohd Saiful tiba di mahkamah kira-kira jam 8 pagi tadi, dan menunggu di bilik saksi sehingga prosiding hari ni selesai

Mohd Saiful kelihatan tenang dan ditemani oleh peguamnya.

Ditanya sama ada dia akan menjadi saksi pertama apabila perbicaraan kes liwat Anwar bermula petang esok, Mohd Saiful berkata dia “tidak pasti tetapi ada kemungkinan besar.”

Beliau juga berkata, kenyataannya kepada media hari ini tidak berunsur prejudis kerana dia tidak menyentuh tentang kes tersebut.

Menjawab soalan media, Mohd Saiful berkata dia agak letih kerana berada di bilik saksi sejak pagi tadi.

Bagaimanapun, katanya, dia gembira kerana selepas menunggu selama setahun setengah, dia kini berpeluang memberi keterangan bagi membela dirinya.

Bagaimanapun, katanya, penantian tersebut telah “menambah kekuatannya."

Ditanya mengenai keyakinan terhadap kes, Mohd Saiful menjawab: “Insya-Allah”.

ADS