Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Polis serah kes gaduh pelajar pada pentadbiran sekolah
Diterbitkan:  Apr 22, 2011 12:33 AM
Dikemaskini: 4:36 PM

Polis menyerahkan kepada Jabatan Pelajaran Selangor dan pihak pentadbiran sekolah di Seksyen 25 di Shah Alam untuk mengambil tindakan selanjutnya berhubung insiden pergaduhan dua kumpulan pelajar sekolah terbabit semalam.

    

Ketua Polis Daerah Shah Alam ACP Zahedi Ayob berkata kes itu diserahkan kepada pihak pentadbiran sekolah menengah berkenaan kerana ia berlaku di dalam kawasan sekolah.

    

Ketika dihubungi hari ini beliau berkata dalam kejadian semalam, pelajar tingkatan empat dan lima yang terbabit dalam pergaduhan itu dikumpul dalam bilik kaunseling sementara menunggu ketibaan polis, sejurus selepas guru sekolah berkenaan berjaya meleraikan pergaduhan.

    

Semalam, polis mengambil keterangan daripada 23 pelajar lelaki berkenaan di Balai Polis Seksyen 15 bagi membantu siasatan, dan mereka kemudiannya dibenarkan pulang.

    

Sementara itu menurut satu sumber di Jabatan Pelajaran Selangor, kes gaduh itu sudah dianggap selesai, dan perkara itu diserahkan kepada pihak sekolah terbabit untuk ditangani.

    

"Pengurusan sekolah memaklumkan bahawa ibu bapa pelajar terbabit sudah dipanggil untuk berbincang mengenainya hari ini," katanya.

    

- Bernama

ADS