Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PAS negeri belum capai KPI daftar pemilih
Diterbitkan:  Jun 5, 2011 4:20 PM
Dikemaskini: 8:21 AM

Kebanyakan PAS kawasan dan negeri masih belum mencapai penanda aras yang ditetapkan iaitu mendaftar 50 peratus anggota baru seperti yang dilakukan oleh Umno dan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pengarah Pilihan Raya PAS Datuk Abdul Halim Abdul Rahman berkata sekiranya perkara itu berlanjutan, ia agak sukar untuk memenangi pilihan raya umum ke-13 akan datang.

"Jabatan Pilihan raya PAS pusat telah mengeluarkan KPI (Petunjuk Prestasi Utama) sejak tahun lepas iaitu pertama, sekali daftar pemilih mesti 50 peratus.

Tetapi sehingga sekarang tidak nampak lagi 50 peratus.

"Kebanyakan kawasan masih belum mencapai sasaran. Jika perkara ini tidak diambil perhatian dan diperbaiki, adalah sukar untuk kita menang," katanya ketika menggulung perbahasan ucapan dasar Presiden pada Muktamar Tahunan PAS ke-57 di Taman Melewar di Kuala Lumpur hari ini.

Justeru, Abdul Halim menggesa semua perwakilan khususnya Dewan Pemuda dan Muslimat supaya melipatgandakan usaha untuk memikat golongan remaja yang layak mengundi mendaftar sebagai anggota sekaligus memastikan kemenangan pada pilihan raya umum tidak lama lagi.

"Orang muda ada 3.5 juta belum daftar, ini tugas pemuda, turun padang, turun kepada semua untuk membolehkan kita dapat peluang lebih besar.

"Kalau tidak kita susuli dengan gerak kerja, kita akan kalah. Selepas ini jangan cakap banyak, turun padang," katanya.

--Bernama

ADS