Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Perwakilan bangkitkan isu baju dalam RM26,000
Diterbitkan:  Nov 30, 2011 1:02 PM
Dikemaskini: 11:00 AM

Bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin didakwa menuduh seorang pemimpin Wanita Umno hidup bermewah-mewah, antaranya dengan memakai baju dalam berharga RM26,000.

NONE Perwakilan Wanita Selangor, Datuk Habibah Mohd Yusof bekata, dakwaan itu dibuat dalam sebuah ceramah di Perak sebelum ini.

"Jadi jaga diri masing-masing dari mata orang PAS. Orang PAS ini tak ada modal," katanya disambut gelak ketawa lebih 900 perwakilan.

Habibah berkata demikian ketika membentang usul menerima ucapan dasar Ketua Wanita Shahrizat Jalil di ibu negara hari ini.

Beliau bagaimanapun tidak memperincikan lebih lanjut dakwaannya itu.

'Pendedahan' itu dipercayai ekoran serangan berterusan pembangkang terhadap apa yang didakwa mereka sebagai gaya hidup mewah pemimpin Umno.

Antara yang dikaitkan dengan dakwaan hampir sama isteri Perdana Menteri Rosmah Mansor yang didakwa memiliki cincin berlian RM24 juta.

Rosmah bagaimanapun menafikannya.

Sementara itu, menteri besar Perak yang disingkirkan, Datuk Seri Nizar Jamaluddin ketika diminta mengulas dakwaan itu berkata beliau terkejut dengan fitnah yang dilontarkan oleh pemimpin Umno berkenaan.

“Saya ingin sekali melihat klip (video) jika beliau mempunyai bukti! Masa, tarikh dan sebagainya!” katanya dalam sms ringkas kepada Malaysiakini .

 

ADS