Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PAS seru gelombang siber turun ke alam nyata
Diterbitkan:  Apr 10, 2012 10:51 AM
Dikemaskini: 6:11 AM

Pemuda PAS hari ini berjanji akan mengerahkan paling sedikit 10,000 anak muda untuk menyertai perhimpunan BERSIH 3.0 bagi menuntut pilihan raya bersih dan adil pada 28 April ini.

NONE Ketua dewan itu Nasrudin Hassan berharap kumpulan "gelombang siber" yang berkumpul di alam maya dapat keluar ke Dataran Merdeka untuk berhimpun pada masa yang ditetapkan,

"Selama ini anak-anak muda memerhati kepincangan urus selia sistem pilihan raya melalui alam maya. Mereka berkumpul membentuk gelombang siber.

"Jumlah mereka terlalu ramai. Saya harap kali ini mereka keluar dari gentian siber untuk duduk dan bantah di alam nyata...," katanya.

Perhimpunan BERSIH 3.0 akan berlangsung di ibu negara pada 28 April dengan tema "duduk bantah". Pengerusi gabungan itu Datuk A Samad Said ketika mengumumkan perkara itu pada 4 April lalu menganggarkan ratusan ribu orang akan menyertainya.

Anggaran itu, menurutnya lagi dibuat berdasarkan interaksi dengan anggota masyarakat dalam majlis tertentu dan juga di laman media sosial.

Dalam kenyataannya hari ini, Nasrudin berkata, bagi mencapai sasaran kehadiran itu, Pemuda PAS di negeri-negeri akan bergandingan dengan Pemuda PKR dan DAP bagi mencapai hasrat itu.
ADS