Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
PKR dakwa pengarah sewa aset peribadi kepada NFC

PKR meneruskan pendedahan terhadap National Feedlot Corporation (NFC), kali ini berhubung dakwaan bahawa pengarahnya menyewa harta peribadi mereka kepada syarikat tersebut untuk mendapatkan pulangan yang tinggi.

NONE Pengarah strategi parti itu, Rafizi Ramli (tengah dalam gambar)

berkata carian di Jabatan Perkhidmatan dan Penilaian Harta menunjukkan bahawa dua unit pejabat yang digunakan oleh NFC adalah dimiliki pengerusi eksekutifnya, Datuk Seri Mohamad Salleh Ismail dan anaknya yang juga pengarah syarikat itu, Wan Shahinur Izran Salleh.

Berdasarkan akaun kewangan NFC yang didedahkan oleh Rafizi, unit-unit tersebut yang terletak di Solaris Mont Kiara, disewa daripada kedua-dua mereka, masing-masing pada kadar RM28,000 dan RM8,240 sebulan.

Carian itu juga menunjukkan bahawa Izran memiliki premis restoran Meatworks, yang digunakan oleh syarikat bersekutu NFC, Real Food Company - juga di Solaris Mont Kiara.

Bercakap dalam satu sidang akhbar hari ini, Rafizi berkata beliau tidak mempunyai rekod kewangan terperinci bagi Real Food Company, tetapi percaya Izran juga menerima bayaran sewa yang lumayan dari dua premis restoran miliknya itu.

[Baca berita penuh]

ADS