Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
MIC: Hindraf tidak perlu letak syarat jumpa PM

Parti kaum India terbesar di negara ini, MIC, kecewa kerana Hindraf telah meletakkan pra-syarat untuk bertemu dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak.

"Ia tidak munasabah untuk meletakkan pra-syarat untuk bertemu (perdana menteri), mereka (Hindraf) yang mahu berjumpa dan kini mereka pula yang meletakkan pra-syarat," kata Setiausaha Agung MIC, S Murugesan ketika dihubungi hari ini .

murugesan gas pc 280510 Beliau diminta mengulas kenyataan rasmi Hindraf pagi ini yang

menyeru kerajaan menarik balik pengharaman pergerakan sebelum ia bertemu dengan Najib.

Katanya, jika sudahpun  meletak syarat, jadi apakah gunanya mengadakan pertemuan tersebut.

Ditanya sama ada jemputan Najib untuk menemui Hindraf itu merupakan petunjuk kegagalan MIC untuk menangani masalah golongan miskin dalam masyarakat India, Murugesan (kanan) menolak tanggapan tersebut dan sebaliknya menuding jari kepada Pakatan Rakyat.

"Hakikat bahawa mereka mahu berbincang dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak menunjukkan bahawa Pakatan Rakyat tidak mengotai janji-janji mereka.

"Sudah tentu, jika perdana menteri tidak mahu bertemu (Hindraf), maka mereka akan kata perdana menteri tidak mendengar kepada satu segmen (masyarakat)," katanya.

Murugesan menegaskan bahawa MIC masih mewakili masyarakat India dan Najib menghulur tangan kepada Hindraf adalah merupakan pendekatan inklusif perdana menteri.

[Baca berita penuh]

ADS