Arab tak mampu rancang serangan 11 Sept - Dr M

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad mendakwa golongan Arab, secara semulajadinya, tidak mampu melaksanakan serangan terperinci 11 September 2011 yang didakwa dilakukan pengganas Arab.

Mahathir bagaimanapun berkata, "perancangan terperinci, latihan jitu dan pelaksanaan" yang diperlukan untuk serangan itu adalah sesuatu yang mampu dilakukan Agensi Perisikan Pusat (CIA) Amerika Syarikat, Institut Perisikan dan Operasi Khas Israel (Mossad).

Katanya, golongan Arab mungkin hulubalang hebat di masa silam namun kemudiannya hilang pengaruh apabila tewas ke tangan kuasa Barat.

Orang Arab sangat tidak cekap malah tidak mampu menang walau satu peperangan sekalipun, walau jumlah tentera mereka melebihi tentera Israel.

Tambahnya, orang Arab tidak mampu merancang atau merangka strategi dan pelaksanaannya juga teruk.

Orang Arab juga tidak berdisiplin dan tidak mampu merahsiakan rancangan mereka, katanya lagi dalam ucaptama di persidangan Yayasan Keamanan Perdana Global untuk membongkar isu serangan 11 September di Kuala Lumpur hari ini.

[Baca berita penuh]

 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.