Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Pergelutan yang tercetus antara penyokong PKR dan BN di Johor Baru malam tadi, menghalang pengarah komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad daripada mengadakan ceramah.

NONE Nik Nazmi (kanan) berkata kira-kira 70 belia memakai baju-T BN dan

Umno kemeja-T serta membawa bendera BN dua kali menghalangnya memasuki tempat ceramah di Taman Sri Stulang pada kira-kira jam 8 malam.

Pada percubaan pertama, katanya, beliau telah didatangi sekumpulan kira-kira 20 penduduk dan mereka yang memakai baju-T Umno dan terpaksa beredar apabila keadaan menjadi tegang.

"Polis memberitahu mereka bahawa mereka tidak ada hak untuk menghentikan ceramah kami, tetapi mereka memanggil lebih ramai rakan-rakan mereka ldan keadaan menjadi tegang," kata Nik Nazmi, yang juga ADUN Seri Setia, kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini.

Pada percubaan keduanya melalui pintu masuk lain, katanya, beliau dihalang sekali lagi dan kali ini beliau dan kenderaannya ditendang, sehingga polis datang untuk meleraikan pergelutan tersebut.

NONE Kenderaan tersebut kemik tetapi katanya, tiada seorang pun,

termasuk dirinya mengalami sebarang kecederaan.

Beliau membuat laporan di balai polis Majidee pada jam 10 malam sebelum meminta polis mengiringi mereka untuk mengambil barangan yang ditinggalkan di tempat kejadian, seperti khemah dan sebuah kereta pemimpin PKR tempatan.

Katanya, kumpulan tersebut masih cuba untuk mengepung mereka tetapi dengan kehadiran pihak, mereka dapat meninggalkan tempat itu bersama barangan mereka sekitar jam 11 malam.

Nik Nazmi juga turut memuji pihak polis sebagai profesional.

[Baca berita penuh]

ADS