BERSIH fail saman fitnah ke atas NST

Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (BERSIH) hari ini memfailkan saman ke atas akhbar harian berbahasan Inggeris New Straits Times atas penyiaran satu laporan yang menuduh kumpulan berkenaan berkomplot untuk menjejaskan kerajaan.

NONEAngota jawatankuasa pemandu BERSIH Andrew Khoo berkata mereka mendapati laporan muka depan bertarikh 21 September itu menimbulkan banyak tuduhan palsu ke atas badan berkenaan dan juga aktiviti yang dijalankannya.

Badan berkenaan sebelum ini telahpun mengumumkan untuk mengemukakan sama ke atas NST sekiranya tidak menarik balik laporan tersebut dan memohon maaf.

Khoo yang memfailkan saman tersebut di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini berkata, tuntutan bertulisnya kepada NST untuk menarik balik laporan itu tidak diendahkan dan akhbar itu juga tidak menyiarkan kenyataan balas BERSIH bagi menjelaskan tuduhan tersebut.

[Baca berita penuh]

 



PERINGATAN: Malaysiakini tidak bertanggungjawab terhadap komentar yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.