Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang mungkin menjadi sasaran seterusnya operasi pihak polis ekoran kenyataan yang dibuatnya semasa berkempen yang meramalkan Pakatan Rakyat akan memenangi pilihan raya umum ke-13.

Menurut Ahli Parlimen (MP) DAP Taiping, Nga Kor Ming, yang memberikan keterangan kepada pihak polis pagi ini, pegawai penyiasat mendedahkan bahawa Lim pula akan disoalsiasat selepas ini.

Pegawai dari ibupejabat polis daerah Pontian, Johor datang ke Ipoh pagi ini untuk merakamkan kenyataan Nga di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan kerana dakwaan melakukan fitnah jenayah.

malaysiakini taiping chinese forum 230612 nga kor ming 1 "Laporan polis terhadap saya dibuat oleh polis Johor dan siasatan telah

diarahkan oleh ketua jabatan siasatan jenayah negeri," katanya kepada Malaysiakini ketika dihubungi hari ini selepas soalsiasat selama satu jam.

Pihak polis telah menyiasat (kiri) ucapan Nga semasa ceramah pilihan raya di Pontian dan Gelang Patah yang memetik kenyataan Lim bahawa Pakatan akan memenangi pilihan raya umum dengan memperolehi 145 kerusi Parlimen.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan pada 17 April, Lim mendakwa telah menerima maklumat bahawa bahagian perisikan di ibupejabat polis persekutuan di Bukit Aman dan Kementerian Pertahanan tidak menolak kemungkinan BN kalah dalam pilihan raya umum.

Pihak polis telah menafikan dakwaan tersebut

[Baca berita penuh]

ADS