Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Saya letak jawatan jika saya gagal, janji Waytha
Diterbitkan:  Aug 1, 2013 3:37 PM
Dikemaskini: Aug 2, 2013 1:09 AM

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waythamoothy berkata beliau sedia meletakkan jawatan jika tidak dapat menjalankan tugasnya seperti yang digariskan dalam Memorandum Persefahaman Persatuan Hindraf Malaysia Persefahaman (MoU) dengan BN.

NONE Dalam satu kenyataan hari ini, Waythamoorthy, yang juga seorang

senator, berkata beliau tidak akan kekal "satu minit pun" dalam jawatan sekarang jika beliau merasakan Persatuan Hindraf Malaysia "tidak dapat menyumbang" bagi menyelesaikan masalah masyarakat India di Malaysia.

Katanya, perdana menteri melantiknya, terutamanya untuk menyelesaikan secara kekal isu-isu yang sudah begitu melanda masyarakat India Malaysia, sejajar dengan Program Transformasi Ekonomi.

"Begitu juga tanpa rasa takut dan memihak, kita melangkah ke Putrajaya dengan niat yang tulen dan ikhlas untuk melaksanakan tindakan pembetulan yang konkrit.

"Jika usaha tindakan kami itu kekal sia-sia tanpa apa-apa faedah kepada masyarakat disebabkan oleh halangan secara langsung dan tidak langsung menyekat jalan kita, maka saya bersedia untuk meletak jawatan," katanya.

"Satu-satunya tujuan dan objektif saya adalah untuk melaksanakan tindakan dalam pelan tindakan Hindraf-BN," katanya.

Rangka tindakan antara Hindraf dan BN ditandatangani pada lewat bulan April, yang menggariskan empat bidang utama yang BN, yang diketuai oleh Najib, berjanji untuk memperbaikinya dengan bekerjasama Hindraf.

[Baca berita penuh]

ADS