Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
K'jaan arah GLC tambah iklan di Utusan, Berita Harian

Kerajan mengarahkan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) utama supaya menambah jumlah iklan di akhbar berbahasa Melayu khususnya yang dimiliki Umno iaitu di Utusan Malaysia dan Berita Harian.

Timbalan menteri kewangan Datuk Ahmad Maslan berkata beliau telah menulis surat kepada pemimpin tertinggi atau pengerusi GLC berkenaan supaya membelanjakan bajet iklan mereka kepada akhbar bahasa Melayu itu.

Ahmad Maslan at Perkasa deepavali digDengan memberi contoh, Ahmad berkata sebanyak 35 GLC utama di Malaysia hanya membelanja 3.7 peratus untuk iklan daripada semua bajet pengiklanan di Utusan Malaysia.

"Ini terlalu amat sedikit. Bukan harap majoriti. Maksudnya hendak ambil kira perjuangan Utusan Malaysia, Berita Harian ini untuk negara. Dan (jika) mereka meletak iklan begitu kecil, maka perjuangan untuk negara itu akan terencat.

"Jadi berlaku adil kepada dana iklan mereka itu... Saya dah tulis surat supaya ambil tindakan wajar untuk tambah jumlah iklan di surat khabar bahasa Melayu (itu)," katanya.

Beliau yang juga ahli parlimen Pontian berkata kepada pemberita selepas menghadiri sambutan perayaan Deepavali di Gombak tengahari tadi.

[Baca berita penuh]

ADS