Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
AMK: Hanya satu pilihan di Kajang, Anwar
Diterbitkan:  Jan 28, 2014 9:32 AM
Dikemaskini: 1:34 AM

Pemuda PKR (AMK) menegaskan, tiada calon lain yang sesuai mewakili Pakatan Rakyat dalam pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang melainkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Berdasarkan pengalaman dan kewibawaan beliau memimpin negara, AMK percaya Anwar adalah calon terbaik untuk bertanding kerusi DUN dan seterusnya diangkat sebagai menteri besar,” kata ketuanya Shamsul Iskandar Mohd Akin.

Katanya, AMK percaya kepimpinan Anwar dapat menggerakkan lebih pantas agenda reformasi di Selangor dan menterjemahkan agenda konsensus nasional.

Dalam kenyataannya semalam, Shamsul berkata, mereka menghormati keputusan Bendahari AMK Lee Chin Cheh yang meletakkan jawatan.

Menurut Shamsul, ia dibuat demi kepentingan negeri dan rakyat serta mengatasi sebarang pertimbangan peribadi.

“Ini membuka ruang untuk PKR dan Pakatan menawarkan pemimpin yang lebih berkaliber dan berpengalaman untuk memimpin negeri Selangor sebagai menteri besar,” katanya yang juga anggota Parlimen Bukit Katil.

Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor Hannah Yeoh semalam mengumumkan kekosongan kerusi DUN Kajang ekoran peletakan jawatan Lee.

Undang-undang menetapkan pilihan raya kecil mesti diadakan dalam tempoh 60 hari.

ADS