Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Walaupun tarikh pilihan raya kecil Kajang belum diketahui, Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah mula mengorak langkah mendekati pengundi-pengundi Kajang susulan kekosongan kerusi DUN tersebut yang disandang PKR.

Bertempat di Dewan Orang Ramai, Taman Mesra, Kajang, Anwar berceramah di hadapan ratusan penduduk setempat yang memenuhi dewan itu bagi mendengar penjelasan 'Langkah Kajang' seperti dijanjikannya sebelum ini.

Dalam ceramah ringkas selama kira-kira 20 minit itu, Anwar mengambil kesempatan berjenaka tentang cadangan agar jaguh bulu tangkis negara, Datuk Lee Chong Wei ( kiri ), dicalonkan BN di Kajang untuk menyaingi popularitinya.

Menurut Anwar, beliau peminat tegar personaliti sukan itu dan sentiasa mendoakan kejayaannya dalam setiap perlawanan, tetapi beliau akan 'mengaku kalah' seandainya perlu berhadapan dengan Chong Wei.

"Kalau dia nak datang sini saya mengaku kalah... (tetapi) mengaku kalah dalam badminton.

"Setiap kali dia bertanding, saya akan doakan kemenangan dia. Saya yakin jika saya bertanding (di Kajang), dia pun akan doakan kejayaan saya," kata Anwar mengundang ketawa sebahagian hadirin.

Khalid pengarah p'raya PKR

Beliau turut mengambil kesempatan merakamkan penghargaannya kepada bekas wakil rakyat, Lee Chin Cheh yang menurutnya mengosongkan kerusinya secara sukarela untuk memberi laluan kepada beliau.

Tegasnya, beliau tidak pernah membincangkan perkara itu dengan Lee ( kanan ) yang dirujuk sebagai 'CC Lee', sebelum surat peletakan jawatan diserahkan kepada Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh.

"Saya hanya menemui CC Lee dua jam sebelum peletakan jawatan CC Lee, sebelum beliau menemui Hannah Yeoh .

"Tidak (pernah) ada perbincangan antara saya dan dia.

"Dan CC Lee membuat keputusan itu untuk memberi laluan kepada saya," kata Anwar.

Turut hadir pada majlis semalam adalah Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim dan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali yang duduk sebelah menyebelah di atas pentas dewan.

Selesai majlis berlangsung, pengarah komunikasi PKR, Fahmi Fadzil memaklumkan petugas media yang Khalid akan memikul tanggungjawab sebagai pengarah pilihan raya kecil DUN Kajang dengan dibantu MP Ampang, Zuraida Kamaruddin selaku timbalannya.

ADS