Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Anggota Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz  Omar menggesa Menteri dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi agar mengeluarkan kenyataan yang padan dengan kedudukannya sebagai menteri dalam kontroversi ganjaran untuk menampar MP Seputeh, Teresa Kok.

Beliau berkata demikian sewaktu mengulas kenyataan Zahid sebelum ini yang berkata "ganjaran tampar Teresa Kok bukan satu ancaman" dan "tidak memerlukan siasatan pihak berkuasa".

"Zahid kena cakap macam Menteri Dalam Negeri bukan sebagai penaung PERKASA.

"Bercakap macam menteri di bawahnya ada pegawai polis yang mengawal ketenteraman negara," katanya pada sidang media petang ini.

Sebelum ini, satu perikatan NGO Islam yang menggelar diri mereka 'Jemaah NGO Islam Malaysia' menawarkan habuan sebanyak RM500 kepada mana-mana individu pertama yang berjaya menampar Teresa Kok.

Jumlah itu kemudiannya dinaikkan kepada RM 1200 pada hari yang sama.

Tawaran itu dibuat sebagai respons kepada video Tahun Baru Cina 'Onederful Malaysia CNY 2014' yang dihasilkan Kok.

Sementara itu, beliau turut membidas kenyataan Anggota Parlimen Kota Belud, Datuk Abdul Rahman Dahlan yang menyifatkan DAP kini "menuai benih yang mereka semai" sewaktu mengulas habuan menampar Teresa Kok.

Tegasnya, Umno menerusi ucapan pemimpin-pemimpinnya sebelum inilah yang sebenarnya menghina Islam.

"Rahman Dahlan ini mungkin baru lagi, ucapan Mahathir sebelum-sebelum ni, ucapan Najib hina Islam lagi kuat.

"Masalahnya sekarang ini orang Islam sendiri hina Islam.

"Saya rasa orang ini (Rahman Dahlan) tak sedar diri nak alihkan isu," katanya.

Dalam satu reaksi segera, Presiden PERKASA, Datuk Ibrahim Ali menegaskan pertubuhan itu "tiada kena mengena" dengan Zahid Hamidi.

"Nasihat saya lain kali, Mahfuz cubalah bercakap sebagai orang Islam yang istiqamah, cerdik dan tidak emosi tanpa bersebab," katanya dalam kiriman SMS kepada Malaysiakini.

ADS