Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Guan Eng: Shahrizat pun main kotor
Diterbitkan:  May 18, 2014 10:26 AM
Dikemaskini: 12:56 PM

Setiausaha agung DAP Lim Guan Eng menyelar ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil yang didakwanya mematahkan semangat golongan wanita menyertai politik melalui kritikan ke atas calonnya, Dyana Sofya Mohd Daud

Lim berkata, kenyataan Shahrizat yang menyifatkan Dyana Sofya sebagai "kosmetik" dan "alat serta boneka DAP" itu merupakan taktik kotor untuk mematahkan semangat golongan wanita dari menyertai politik.

"Saya ingat hanya orang lelaki main kotor, orang perempuan pun main kotor juga," katanya dalam satu majlis makan malam di Pulau Pinang pada malam tadi.

"(Shahrizat Abdul Jalil) kata calon Teluk Intan kita Dyana Sofya Mohd Daud hanyalah kosmetik dan boneka.

"Siapa yang kata begini? Itu ketua Wanita Umno sendiri, dan siapa dia? Dia tidak bercakap tentang lembu, tapi tentang kosmetik sekarang," katanya.

Beliau merujuk kepada skandal National Feedlot Corporation melibatkan anggota keluarga bekas menteri itu.

Laporan akhbar hari ini menyebut, Shahrizat berkata tindakan DAP mengumumkan Sofya sebagai calon pilihan raya kecil tersebut sebagai lakonan.

Katanya, beliau kasihan denghan Sofya yang menurutnya membiarkan diri diperalatkan.

"Pelantikan itu dianggap sebagai lakonan. Seperti biasa, pemimpin DAP penuh dengan lakonan. Saya kasihan dan simpati dengan calon itu kerana dia telah dipermainkan.

"Saya juga kasihan kerana dia sanggup membiarkan dirinya menjadi alat dan bonek kepada DAP.

"Keterbukaan DAP meletakkan Dyana Sofya sebagai calon mereka bagi PRK Parlimen Teluk Intan hujung bulan ini dilihat hanya kosmetik dalam menggambarkan parti itu tidak bersifat cauvinis," katanya seperti dipetik dalam laporan Sinar Harian .

Kenyataan itu timbul selepas Lim mengumumkan peguam muda itu sebagai calon DAP untuk pilihan raya kecil itu.

Dyana Sofya, 27 bakal berdepan dengan presiden GERAKAN Mah Siew Kong, 53, seorang bekas timbalan menteri.

[Baca berita penuh]

ADS