Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
DAP: Kenapa Nasrudin tak serang Pahang?
Diterbitkan:  Aug 9, 2014 1:50 PM
Dikemaskini: 5:52 AM

MP DAP Lim Lip Eng mempersoalkan niat Nasrudin Hassan menyerang kerajaan Pulau Pinang sedangkan MP Temerloh itu boleh membangkitkan isu di negeri Pahang.

“Umno dan BN dan pencacai mereka juga tidak mempersoalkan isu ketelusan projek (terowong bawah laut).

“Kenapa MP Temerloh Nasrudin Hassan bersungguh-sungguh menyerang dan mempersoalkan rakan politiknya sendiri?

"Adakah Umno dan BN di Pahang sangat suci dan cemerlang sehingga Nasrudin berasa beliau perlu mengubah serangan ke Pulau Pinang,” kata MP Segambut itu dalam satu kenyataan.

“Kenapa begitu sukar untuk beliau menyemak fakta (isu tersebut) dari rakan Pakatan, terutama rakannya dari PAS di Pulau Pinang?,” soalnya.

Isu tersebut dibangkitkan Nasrudin ketika krisis dalam PKR Selangor dan kedudukan menteri besar negeri itu, Tan Sri Khalid Ibrahim memuncak minggu ini.

Nasrudin mempersoalkan mengapa isu lebuh raya Kidex dibangkitkan untuk mempersoalkan integriti Khalid, tetapi tidak bagi projek terowong di negeri dipimpin Guan Eng.

Beliau turut mempersoalkan kemampuan Pulau Pinang membiaya projek tersebut dengan mengaitkan belanjawan defisit negeri itu.

Nasrudin juga mendakwa projek tersebut dianugerahkan dengan tidak melalui tender terbuka, sedangkan perkara itu sudahpun dinafikan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang sejak Mac 2012.

Firma yang mendapat kontrak tersebut Konsortium Zenith BUCG Sdn Bhd juga sudahpun menafikan perkara itu pada 2013.

[Berita penuh menyusul]

Lihat Komen
ADS