Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
'Hari ini pegang anjing, esok lusa berzina pula'
Diterbitkan:  Oct 21, 2014 1:23 PM
Dikemaskini: 7:26 AM

Pemimpin Pemuda PAS terus mempertikaikan acara kontroversi menyentuh anjing “I Want to Touch a Dog” Ahad lalu yang didakwa mendatangkan kesan negatif kepada Islam.

Terbaru Timbalan Ketua Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Nurul Islam Mohamed Yusof berkata, acara itu boleh menyebabkan luntur nilai agama dan budaya dan mendorong masalah lebih teruk.

"Kerisauan kita berasas,” kata beliau dalam kenyataan berjudul " Touch a dog : Bimbang esok lusa ajak berzina pula".

“Dengan penganjuran Topless Friday pada awalnya, diikuti dengan Oktoberfest, kemudian disusuli dengan “I Want to Touch a Dog”, kita khuatir esok lusa pula dianjurkan pula kempen 'sex & condom' (seks dan kondom) dengan rasional safe sex (seks selamat) bagi mengelakkan HIV/AIDS menular kononnya."

Ahad lalu, ratusan hadir pada acara “I Want to Touch a Dog” bagi membantu orang ramai terutamanya yang beragama Islam untuk mengatasi persepsi negatif terhadap anjing.

Acara yang bermula pada jam 8 hingga 10 pagi di Central Park, Bandar Utama itu turut memberi peluang kepada orang ramai beragama Islam untuk menyentuh anjing sambil diperhatikan pemiliknya.

Bagaimanapun acara itu ditempelak oleh beberapa pemimpin Islam dan ulama termasuk beberapa mufti dan Majlis Fatwa Kebangsaan.

Malah Jabatan Kebajikan Islam Malaysia (Jakim) semalam berkata akan menyiasat perkara itu.

Semalam, Timbalan Ketua Pemuda Pas Muhammad  Khalil Abd Hadi turut menyindir acara itu.

Katanya, lebih baik membuat kempen membelai kepala anak yatim, menyapu kaki untuk berwuduk dan membelai hajarul aswad daripada membelai anjing.

Lihat Komen
ADS