Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
IGP sifatkan kenyataan Azmin melampau
Diterbitkan:  May 6, 2015 10:40 PM
Dikemaskini: 3:30 PM

Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar menyifatkan kenyataan Timbalan Presiden PKR Mohamed Azmin Ali, yang didakwa menggelarnya dengan nama kurang elok baru-baru ini, sebagai melampau.

Khalid berkata beliau telah dimaklumkan mengenai dakwaan Mohamed Azmin dan Persatuan Pegawai Kanan Polis ( Cawangan Pegawai Diwartakan) sudah mengeluarkan kenyataan berhubung perkara itu hari ini.

"Negara kita ada undang-undang, dan biarlah undang-undang yang menentukan. Saya juga tidak pasti sama ada kertas siasatan berhubung kes itu dibuka atau tidak.

"Cuma kenapa dia (Mohamed  Azmin) tak tanya saya sendiri mengenai sama ada saya 'barua Umno' atau tidak? Kenapa tanya orang Permatang Pauh?" katanya dalam sidang berita di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Seberang Perai Tengah (SPT) di Bukit Mertajam hari ini.

 

Mohamed Azmin yang juga menteri besar Selangor didakwa membuat kenyataan itu dalam satu ceramah di Permatang Pauh, baru-baru ini.

Ditanya sama ada beliau sedih dengan kenyataan itu, Khalid berkata: "Kamu (wartawan) pun tahu saya sudah banyak kali dikecam seperti ini. Tapi, bagi saya kenyataan Mohamed Azmin kali ini adalah melampau," katanya.

- Bernama

Lihat Komen
ADS