Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
SPRM: Tak perlu takut beri maklumat
Diterbitkan:  Aug 2, 2015 11:00 AM
Dikemaskini: 3:05 AM

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memerlukan sokongan dan kerjasama masyarakat untuk memerangi kegiatan rasuah di negara ini.

Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Pencegahan) SPRM, Datuk Mustafar Ali berkata, walaupun tahap kerjasama itu memberangsangkan sejak kebelakangan ini, namun ia boleh dipertingkatkan lagi.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita selepas majlis penerangan dan dialog SPRM bersama masyarakat Cina di Wisma MCA di Kangar Sabtu malam.

Mustafar berkata orang ramai tidak perlu takut memberi maklumat kepada SPRM kerana nama mereka dirahsiakan.

Mengenai usaha pembanterasan rasuah di sempadan, beliau berkata perkara itu juga diberi tumpuan dengan kerjasama agensi-agensi penguat kuasa berkaitan.

Mustafar berkata, SPRM akan menyiasat secara telus setiap maklumat yang diterima dan tindakan pendakwaan terserah kepada Jabatan Peguam Negara.

Sementara itu, semasa menutup majlis perjumpaan itu, Menteri Besar Datuk Seri Azlan Man berharap melalui program sedemikian akan menyedarkan masyarakat di negeri ini pentingnya peranan mereka membantu SPRM memerangi rasuah.

Katanya, rasuah harus dibanteras habis-habisan kerana amalannya boleh mengancam keselamatan negara dan menyekat pembangunan.

- Bernama

Lihat Komen
ADS