Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Ketua Pemuda DAP Teo Kok Seong meluahkan rasa kesal bahawa kerajaan Selangor tidak mengiktiraf secara rasmi gabungan pembangkang yang baru, Pakatan Harapan.

Beliau yang tidak mempertahankan jawatan itu berkata keadaan itu seolah-olah tindakan bekas anggota PAS yang berjuang mempertahankan Pakatan Rakyat, tidak dihargai.

"Mereka (bekas ahli PAS, anggota AMANAH) meninggalkan PAS kerana prisip yang kuat dan jelas. Jadi ia menjadi tanggungjawab PKR dan DAP untuk mempertahan dan memantu mereka," kata Teo dalam ucapan dasar Konvensyen Pemuda DAP Kebangsaan (Dapsy) di Serdang hari ini.

PKR, DAP dan PAS adalah anggota gabungan pembangkang Pakatan Rakyat tetapi gabungan itu berpecag selepas DAP dan PAS bertelingkah berhubung isu hudud.

PKR dan DAP kemudiannya membentuk Pakatan Harapan bersama Parti Amanah Negara yang dilancarkan pada September dan ia termasuk bekas pemimpin PAS yang tidak berpuas hati dengan pemilihan parti yang menyaksikan kumpulan konsevatif menyapu bersih kepimpinan tertinggi.

Bagaimanapun, Menteri Besar Selangor dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali berkata Pakatan Harapan tiada kena mengena dengan pentadbiran negeri dan ia rancangan untuk pilihan raya umum ke-14

[Baca berita asal]

Lihat Komen
ADS