Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
SUA: Umno tak bimbang ada berpaling ke 'Parti Pecah Melayu Bhd'
Diterbitkan:  Oct 15, 2016 1:38 PM
Dikemaskini: 5:40 AM

Umno tidak bimbang ada yang berpaling menyertai parti yang baru ditubuhkan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (BERSATU), kata Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

"Kami tak bimbang. Ezam Mohd Nor (sertai BERSATU), kami tak bimbang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan program Putrajaya Community Ride di Putrajaya hari ini.

Ezam Mohd Nor adalah bekas senator yang mengumumkan hasrat untuk keluar Umno awal bulan ini dan pada hari Khamis lalu berkata beliau telah memohon untuk menyertai Bersatu.

Tengku Mansor ditanya mengenai sekumpulan pemimpin Pemuda Umno yang dijangka mengumumkan untuk menyertai BERSATU lewat hari ini dalam satu majlis di Ampang.

Kumpulan itu diketuai oleh bekas ahli exconya Mohd Rafiq Naizamohideen, yang sebelum ini mengecam apa yang disifatkannya sebagai tindakan "terpilih" selepas beliau digantung keahliannya kerana dikatakan cuba mensabotaj Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Idris Haron.

Tengku Adnan berkata ia adalah hak pemimpin Pemuda Umno itu untuk keluar parti itu dan menyertai mana-mana parti yang mereka pilih.

"Ya, ia adalah haknya. Anda tahu bahawa PPBM (BERSATU), Parti Pecah Melayu Berhad, Parti Pemecah Melayu Bersatu atau apa sahaja yang anda memanggilnya, ini adalah mereka yang mungkin tidak puas hati, yang tidak dapat apa sahaja yang mereka mahu dalam Umno," katanya .

Menurutnya, mereka meninggalkan parti, tetapi akhirnya, rakyat tahu bahawa BN yang merupakan gabungan pelbagai kaum, yang akan menyediakan dan berkhidmat kepada rakyat untuk kebaikan negara ini.

BERSATU adalah parti serpihan yang ditubuhkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad, dan bekas timbalan perdana menteri yang dipecat, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas menteri besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir.

Mereka adalah pengkritik lantang Najib dan 1MDB sejak tahun lepas.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS