Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Polis Pahang pantau 'strategi serangan mengejut saat akhir'

PRU14 | Polis Pahang akan memantau individu yang dikenal pasti berpotensi melakukan strategi serangan mengejut saat-saat akhir (SLMA) bagi menimbulkan kekecohan pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14).

Ketua polisnya Datuk Seri Rosli Ab Rahman berkata pihaknya juga tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan sewajarnya terhadap individu itu, jika keadaan memerlukan.

"Kita dah kenal pasti individu-individu ini, bagaimanapun kita tidak mahu mengeluarkan bilangan individu terlibat. Senarai nama ini hanya untuk pengetahuan dan tindakan kita," katanya ketika ditemui selepas merasmikan Taman Angkat Polis Aman Wanita (Amanita) Kontinjen Pahang di Dewan Serbaguna Taman Tas di Kuantan, hari ini.

Dalam perkembangan lain, Rosli turut mengingatkan parti politik dan individu yang ingin mengadakan ceramah berkaitan politik agar mematuhi undang-undang termasuk mendapatkan permit terlebih dahulu.

Katanya mereka hanya perlu menghantar notis permohonan itu bagi mendapat kebenaran mengikut Seksyen 9 Akta Perhimpunan Aman dan Peraturan bawah Akta Pilihan Raya, 10 hari sebelum ceramah diadakan.

"Permohonan itu membolehkan pihak polis melakukan kajian terhadap lokasi dan keselamatan yang bersesuaian sebelum kelulusan diberikan," katanya.

 

-Bernama

Lihat Komen
ADS