Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Prestasi pasukan Selangor musim ini tidak terlalu melonjak. Momentum turun naik ditambah dengan krisis dalaman persatuan dan pertukaran jurulatih mampukah The Red Giants bangkit meyakinkan penyokong mereka?

Bakal dicabar pasukan berstatus kelab dari Terengganu iatu T-Team pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia 2016, Selangor pastinya diharap menggunakan peluang di gelanggang sendiri sebagai bekalan aksi timbal-balik.

Bagaimanapun, suasana di Stadium Shah Alam hari ini dilaporkan suram, tiada suasana berasak-asak berebut membeli tiket walaupun pasukan mereka akan berjuang untuk melangkah ke saingan akhir.

Dengan misi untuk menjulang piala berprestij itu buat kali ke-34, suasana sokongan buat skuad Gergasi Merah begitu hambar sebaik jualan tiket bermula jam 12 tengah hari tadi.

Presiden Kelab Penyokong Anak Selangor (ASFC), Mohd Faizal Wahid ketika dihubungi berkata, kesuraman itu kemungkinan kesan prestasi tidak menentu skuad kendalian K Gunalan.

Katanya, pihaknya sedih melihat sambutan kali ini yang jauh berbeza jika dibandingkan pada musim lalu.

"Bagaimanapun saya berharap penyokong akan mula hadir ke stadium di saat-saat akhir demi pasukan Selangor," katanya kepada Malaysiakini.

Selain faktor prestasi pasukan beliau turut mendakwa, barisan penyokong kemungkinan bosan dengan kawalan terlalu ketat di pintu masuk stadium.

"Dengan kawalan yang sungguh ketat di dalam stadium agak memualkan bagi penyokong Selangor. Di pintu masuk (stadium) pihak polis dan MBSA (Majlis Bandaraya Shah Alam) terlalu ketat.

"Macam (mengawal) penjenayah, jadi orang kurang selesa nak datang, bawa anak pun periksa macam hampeh, apa lagi yang datang seorang," katanya sambil meminta pihak stadium memberi perhatian perkara itu.

Sementara itu, sebagai penyokong fanatik ASFC tetap turun memberi sokongan padu buat pahlawan mereka.

"Perlawanan ini wajib menang, berjuanglah demi lencana di dada, demi penyokong yang menjadi pemain ke-12. Piala apa sekali pun kami tetap bagi sokong," katanya.

Lihat Komen
ADS