Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Penyerang baharu Pahang, Joseph Kallang Tie menetapkan sasaran peribadinya bagi mencuba sedaya upaya mungkin mencipta
jaringan dalam setiap perlawanan.

Joseph, 29, dikenali sebagai pemain yang mampu mencipta jaringan dari jarak jauh itu berkata dia meletakkan sasaran berkenaan sebagai petunjuk prestasi utama (KPI) bagi dirinya dalam pasukan itu.

"Saya turut meletakkan cabaran kepada diri sendiri bagi membantu skuad Tok Gajah ini untuk kembali digeruni sehingga berjaya menjulang kejuaraan dalam saingan Liga Malaysia," katanya ketika ditemui di Kuantan.

Joseph yang mula menyarung jersi Pahang juga menganggap penghijrahan itu sebagai satu cabaran baharu untuk menikmati kejayaan dengan memberi fokus yang lebih kepada pasukan.

Katanya sememangnya tekanan sentiasa ada dengan penglibatan dalam pasukan baharu namun dia menganggap cabaran berkenaan merupakan perkara positif malah kejayaan sesebuah pasukan itu juga terletak kepada kerja keras setiap pemain.

"Apa yang penting bagi saya sekarang adalah perlu lebih fokus untuk mencipta permulaan yang baik dengan usaha yang lebih dan mengurangkan kesilapan," katanya.

Beliau adalah antara empat pemain dari Terengganu yang berhijrah ke Pahang musim ini selain 11 lagi pemain baharu untuk melengkapkan skuad Tok Gajah termasuk empat pemain import baharu.

Pahang akan mula bertandang ke tempat lawan bagi menentang Perak dalam saingan pembukaan Liga Super Sabtu ini. -Bernama

Lihat Komen
ADS