Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
story images
story images
mk-logo
Sukan

Jaguh badminton negara, Datuk Lee Chong Wei akan membuat perhitungan dengan musuh tradisinya, Lin Dan dari China di separuh akhir selepas masing-masing melepasi halangan suku akhir mereka di Kejohanan Asia di Wuhan, China hari ini.

Chong Wei yang juga juara bertahan, mengetepikan cabaran Hsu Jen Hao dari Taiwan 21-18, 21-13 manakala Lin Dan menewaskan seorang lagi pemain Taiwan, Chou Tien Chen 21-14, 21-12 di Gimnasium Pusat Sukan Wuhan, demikian menurut laman web Persekutuan Badminton Dunia (BWF) www.bwfbadminton.org.

Sebagai rekod, kedua-dua pemain ini telah bertemu 38 kali dengan yang terbaru di final Terbuka Malaysia awal bulan ini yang menyaksikan pemain China itu menang 21-19, 21-14.

Chong Wei adalah satu-satu wakil negara yang meneruskan cabaran di kejohanan ini selepas dua lagi wakil tewas kepada lawan masing-masing.

Pilihan keenam beregu campuran, Tan Kian Meng-Lai Pei Jing tewas 11-21, 19-21 kepada pilihan ketiga, Lu Kai-Huang Yaqiong dari China manakala Vivian Hoo Kah Mun-Woon Khe Wei tunduk kepada pilihan utama beregu wanita, Misaki Matsutomo-Ayaka Takahashi dari Jepun 16-21, 10-21.

Cabaran negara dalam acara beregu lelaki dan perseorangan wanita berakhir di pusingan awal lagi. -Bernama

Lihat Komen
ADS