Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Polis telah mengambil keterangan dari seorang lagi pegawai Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) - Tuan Roslan Tuan Mat - berkaitan dengan siasatan yang sedang dijalankan terhadap kebocoran dokumen sulit kerajaan.

Roslan adalah pegawai SPRM yang keempat yang disoal siasat berikutan penangkapan Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Sazalee Abdul Khairi pada pagi Sabtu.

Roslan telah disoal siasat selama lebih dua jam di ibu pejabat polis daerah Putrajaya malam tadi mengenai kebocoran draf kertas pertuduhan dari siasatan pasukan petugas 1MDB.

Sebelum itu, polis mengambil keterangan daripada Pengarah Operasi khas SPRM, Bahri Mohamad Zin (gambar) dan pengarah forensik SPRM IG Chandran, masing-masing selama tiga jam.

Menurut Bahri, beliau telah disiasat di bawah Seksyen 124b Kanun Keseksaan yang berkaitan dengan aktiviti-aktiviti yang dianggap memudaratkan demokrasi berparlimen.

Polis setakat ini tidak memperincikan mengapa mereka menyoalsiasat para pegawai tersebut, tetapi difahamkan keempat-empat mereka terlibat dalam siasatan SPRM terhadap SRC International Sdn Bhd yang dikaitkan dengan 1MDB.

[Baca berita penuh/asal]

 
 

Lihat Komen
ADS