Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Foto Eli: Polis sahkan lelaki itu Hilmi
Diterbitkan:  Feb 20, 2009 3:59 PM
Dikemaskini: 9:23 AM

Polis hari ini menasihatkan bekas teman lelaki Elizabeth Wong supaya tampil membantu siasatan berhubung penyebaran gambar bogel exco kerajaan negeri Selangor itu.

Lelaki berusia 30-an itu disahkan oleh polis sebagai Hilmi Malek, kini dipercayai berada di Indonesia. Polis bagaimanapun masih gagal berhubung dengan ahli PKR berkenaan.

police pc on anwar ibrahim  140807 mohd sabtu osman Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Muhammad Sabtu Osman juga menafikan laporan media bahawa dua individu ditahan berhubung kes itu semalam.

Sebaliknya, beliau menjelaskan bahawa mereka adalah wartawan Malay Mail yang dipanggil malam tadi untuk memberi keterangan di ibu pejabat polis daerah Petaling Jaya.

"Setakat ini tiada sebarang tangkapan dibuat," katanya.

Beliau juga menafikan Elizabeth diperangkap sewaktu foto-foto itu dirakam.

"Sebaliknya pihak polis percaya gambar itu telah dirakam oleh orang yang dikenali oleh pengadu (Elizabeth)," kata Muhammad Sabtu.

"Maka polis meminta pihak media supaya jangan membuat spekulasi atau menokok tambah cerita dalam kes ini. Pihak polis juga tidak mahu hal-hal peribadi pengadu dan mana-mana pihak dispekulasikan."

ADS