Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Parkir Pintar TimeTec 6/12: Sistem Pengurusan Parkir Cloud
Diterbitkan:  Aug 11, 2021 11:34 AM
Dikemaskini: 3:34 AM

Tidak seperti parkir di sisi jalan, sistem parkir bukan di jalan memerlukan pelbagai perkakasan serta pelaburan yang besar dalam peralatan perkakasan. Walaupun kemajuan teknologi sepanjang zaman telah menurunkan kos perkakasan, pelaburan perkakasan masih cukup signifikan dalam aspek harga. Selain itu, di dalam operasi harian, satu lagi perbelanjaan yang perlu diberi perhatian adalah penyelenggaraan perkakasan.

Walaupun kos perkakasan tinggi, perisian sebenarnya memainkan peranan yang lebih penting dalam sistem parkir dalam memastikan kejayaan penggunaan parkir, terutama apabila kaedah tanpa tunai dan tanpa sentuhan menjadi tren baru yang memerlukan penambahbaikan perisian berbanding yang asal. Peralihan dari perisian dalam-premis yang berasaskan Windows/Web dan memasukkan platform cloud memang tidak dapat dielakkan.

Sistem Pengurusan Parkir TimeTec, atau PMS (Parking Management System) sebagai akronimnya, berhasrat untuk mengubah industri parkir yang dipacu perkakasan dan sebaliknya menekankan perisian sebagai pemacu utama dalam era transformasi digital.

"Secara umumnya, keperluan parkir untuk menara pejabat komersial dan pusat membeli-belah hampir serupa. Kedua-duanya memerlukan sistem yang dapat menampung tempat letak kenderaan kasual dan bermusim. Walau bagaimanapun, kerana lalu lintas lebih padat di pusat membeli-belah dan mereka menerima lebih ramai pengunjung secara rawak, sistem parkir harus disesuaikan dan disediakan dengan operasi yang sesuai untuk persekitaran yang berbeza. Sebagai contoh, pusat membeli-belah lebih menggemari data analisis mendalam yang dapat memberikan mereka analisis deskriptif, diagnostik, ramalan, preskriptif dan tindakan awal berbanding menara pejabat. Selain itu, kod promo dan pengesahan yang berkaitan dengan aktiviti pembelian pengunjung sangat penting untuk pusat membeli-belah, dan mereka memerlukan peraturan parkir yang lebih fleksibel." Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan TimeTec Teh Hon Seng menjelaskan bagaimana perisian harus menangani perbezaan dalam operasi parkir.

Beliau menerangkan, "Manakala menara pejabat lebih memberi penekanan kepada langganan pas bermusim, pembaharuan, nested parkir, dll untuk kedua-dua syarikat penyewa dan individu; walaupun parkir kasual adalah sama penting, kaedah parkir yang ditawarkan agak kurang kepada pengguna jika dibandingkan dengan pusat membeli-belah. Dan untuk hotel, selain parkir biasa, mereka biasanya memerlukan parkir valet. Untuk memudahkan pengurusan, pemilik yang memiliki banyak bangunan harus memastikan bahawa sistem parkir mereka dapat menguruskan banyak parkir di lokasi yang berbeza. Dan, banyak bangunan akan mengenakan denda kepada pengguna yang meletak kereta secara sembarangan, sistem parkir yang sama harus mempunyai modul penguatkuasaan. "

"Berita baiknya ialah, ciri TimeTec PMS yang menyeluruh merangkumi semua perkara di atas dan banyak lagi. Selain itu TimeTec PMS juga menyokong pelbagai kaedah parkir depan dan pembayaran. Ciri ini membantu operator untuk menghasilkan satu laporan dengan menggabungkan semua data dari kaedah dan pembayaran parkir yang berbeza untuk memudahkan pentadbiran. "

Adakah PMS anda dilengkapi dengan Aplikasi parkir?

"Ya."

Adakah anda menyediakan API untuk PMS anda berintegrasi dengan sistem pihak ketiga seperti Aplikasi pusat membeli-belah?

"Ya."

Ringkasan TimeTec PMS digambarkan dalam rajah berikut:

Sila hubungi Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] atau 012-6891180 untuk temu janji untuk pembentangan dan demonstrasi produk. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau emel ke [email protected] untuk maklumat lanjut.

Nantikan maklumat lanjut mengenai Siri Parking Pintar TimeTec 7/12 pada Rabu depan. Untuk artikel sebelumnya, klik pautan ini: Parkir Pintar TimeTec 5/12: Kiosk Tanpa Pengawasan, TimeTec Parking Kiosk, TPK

Versi English: TimeTec Smart Parking 5/12: Unattended TimeTec Parking Kiosk, TPK

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Selama lebih 20 tahun, Kumpulan TimeTec telah menghasilkan tiga jenama IT terkemuka dunia, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, perumahan pintar dan bandar pintar dengan memperkasakan kuasa biometrik, perkomputeran cloud & edge, teknologi IoT dan kecerdasan buatan. Kesemua penyelesaian ini bersambung dan menukar landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah di dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 16 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec: TimeTec Cloud, TimeTec Building, TimeTec Parking.

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain.

ADS