Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Pesuruhjaya PAS Selangor, Datuk Dr Hasan Ali berkata beliau tidak akan tunduk terhadap ‘ugutan' timbalan pengerusi DAP Selangor, Tony Pua supaya beliau dikenakan tindakan disiplin ekoran kenyataannya berhubung isu rampasan minuman keras di Shah Alam.

NONE Bercakap dalam sidang akhbar di Shah Alam hari ini, Dr Hasan sebaliknya berkata beliau akan berusaha lebih bersungguh-sungguh lagi bagi memelihara prinsip parti Islam itu demi kebaikan rakyat Selangor.

Katanya, usaha beliau tidak akan terjejas dengan ugutan seumpama itu demi berjuang untuk Islam.

Malah, katanya, beliau sedia berdepan dengan apa juga tindakan daripada kepimpinan tertinggi, walaupun termasuk dipecat dari jawatannya.

Beliau bagaimanapun menafikan bahawa kesungguhannya itu akan mencetuskan pergeseran dengan rakan-rakannya dalam Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, beliau menyifatkanya sebagai "riak kecil yang akan memperkukuhkan kedudukan kita".

Minggu lalu, Pua menuntut supaya Dr Hasan dikenakan tindakan disiplin kerana menggesa rakan exconya dari DAP, Ronnie Liu dipecat atau ditukar portfolio kerana "campurtangan dalam urusan agama Islam"

new america one malaysia khairy jamaluddin tony puah forum 040609 01 Pua yang juga ahli parlimen Petaling Jaya Utara menyifatkan tindakan Hasan itu "sebagai tidak perlu dan tidak wajar" kerana Liu telah "melaksanakan tanggungajawabnya dengan memulangkan barangan yang dirampas secara tidak sah dari pemiliknya".

Berikutan itu, Dr Hasan menuduh Liu campurtangan dalam keputusan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) yang merampas alkohol dari sebuah kedai serba aneka.

Liu bagaimanapun menafikannya dengan berkata pembabitannya dalam kontroversi tersebut hanyalah "menasihatkan"MBSA bahawa serbuan ke atas keda 7-11 di Seksyen 8 Shah Alam adalah tidak sah dan tidak selari dengan dasar kerajaan negeri.

ADS