Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Meskipun berjanji tidak akan berkempen dengan menyerang peribadi calon PKR, Datuk Zaid Ibrahim, namun Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin gagal mengotakan janji-janjinya itu.

NONE Sebaliknya, serangan peribadi itu dikiaskan dalam bentuk puji-pujian kepada calon BN, P Kamalanathan.

“Dia tidak merokok, tak minum,” katanya kepada 500 orang pada ceramahnya di  Ulu Yam Bharu, semalam apabila bercerita tentang ketokohan Kamalanathan.

Kata-kata Muhyiddin itu mendapat tepukan daripada penyokong yang jelas merujuk kepada Zaid yang sebelum ini mengakui bahawa dia pernah minum alkohol ketika bersama Umno.

“Seseorang calon semestinya seorang yang tidak membuat perkara yang tidak bermoral, sesuatu yang bertentangan dengan agamanya,” kata Muhyiddin.

NONE Menurut timbalan pengerusi BN itu, bukan beliau yang menimbulkan isu alkohol itu tetapi meletakkan kesalahan di bahu media massa.

Walaupun berikrar tidak akan berkempen menyerang peribadi calon, Muhyiddin sebelum ini  mempersoalkan kekayaan Zaid.

Mengulas pengumuman PKR yang memilih Zaid sebagai calonnya, Muhyiddin mendakwa bekas menteri itu dipilih kerana kekayaan.

Dakwaan itu menyebabkan Zaid mencabar Muhyiddin bersama beliau mengisytiharkan aset masing-masing.

NONE Kekayaan Zaid sekali lagi ditimbulkan secara tidak langsung oleh Muhyiddin semalam apabila beliau berkata Kamalanathan seorang pemimpin yang tidak tahu hidup secara mewah.

“Tidak semua orang di Hulu Selangor hidup dalam kekayaan,” katanya dalam nada menyindir cara hidup Zaid jika dibandingkan dengan kebanyakan pengundi di kawasan itu.

[Baca berita penuh]

ADS