Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita
Sembilan mangsa dipindahkan ke wad biasa
Diterbitkan:  May 22, 2011 8:53 AM
Dikemaskini: 12:55 AM

Sembilan mangsa kejadian tanah runtuh Rumah Anak-Anak Yatim dan Anak-Anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa di Batu 14, Hulu Langat dekat sini yang sebelum ini dirawat di unit kecemasan Hospital Ampang telah dipindahkan ke wad biasa.

24 buried alive in landslide at orphanage "Semua sudah dipindahkan ke wad (biasa) ataupun menjalani pembedahan di Dewan Bedah, namun jumlahnya tidak dapat dipastikan berapa yang ke wad dan berapa yang mula dibedah," kata petugas di unit kecemasan hospital itu.

Menurut petugas itu, operasi menerima mangsa dari kejadian tanah runtuh itu sudah dihentikan memandangkan semua mangsa yang tertimbus telah ditemui.

Pasukan mencari dan menyelamat mengambil masa kira-kira 15 jam untuk mengeluarkan kesemua 25 mangsa yang tertimbus dalam kejadian tanah runtuh kira-kira 2.30 petang semalam di rumah anak-anak yatim itu.

24 buried alive in landslide at orphanage Enam belas mangsa terkorban dalam tragedi itu manakala sembilan mangsa yang terperangkap pula selamat.

        

Ketika kejadian, mangsa berada di bawah sebuah khemah yang dipasang untuk persiapan satu majlis yang dijadual berlangsung pukul 5 petang.

Runtuhan tanah dari bukit berdekatan kawasan rumah dikatakan menimbus keseluruhan khemah itu yang terletak di luar rumah anak yatim itu, yang terletak di lereng bukit.

Sementara itu, di perkarangan jabatan forensik Hospital Kuala Lumpur (HKL), di mana mayat mangsa korban tragedi dihantar bagi bedah siasat, pula dipenuhi dengan ahli keluarga, waris dan saudara-mara mangsa.

- Bernama

ADS