Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

VIDEO l 2:37 minit

Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, kerja-kerja perobohan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) di kuil Sri Sri Muneswarar Kaliyaman sebahagian daripada rancangan kerajaan untuk "mencantikkan" kuil.

Menggelarkan tempat itu hanya "tempat pemujaan" dan bukannya kuil, beliau juga mendakwa, terdapat aktiviti menyalahi undang-undang dijalankan di tempat itu berdasarkan pemeriksaan kementeriannya.

Sri Muneswarar temple demolition "Baru-baru ini kami menghantar seorang sami Hindu ke tempat itu, sami mahu pergi ke bilik mandi, dia berkeras untuk memasukinya, dan di bilik mandi dia dapati ada minuman keras dan alkohol, wiski.

"Saya harap mereka tidak menyalahgunakan (kuil)," katanya pada sidang akhbar hari ini, sambil menambah bahawa sami tersebut dari India dan berpengetahuan.

"Saya mahu mencantikkan dan menjadikannya sebagai tarikan pelancong, saya ingin menjadikannya seperti Buddha Empat Muka di Thailand. Itulah apa yang saya harap, "katanya.

"Kami akan mencantikkan kuil dengan segera, pastikan ia akan dilakukan dengan cepat," katanya, sambil berkata pemaju Hap Seng akan datang dengan sebut harga bagi kos pengubahsuaian kuil.

Menteri itu juga berkata kementeriannya akan mengekalkan kuil selepas ia "indah".

[Baca berita penuh]

ADS