Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita

Naib Ketua Umno, Khairul Azwan Harun menganggap, laporan polis yang dibuat ke atas tiga 'Tan Sri' sebelum ini sebagai satu kejayaan pegerakan Pemuda Umno.

Menurutnya, beliau berjaya menghalang 'cubaan' untuk menggulingkan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan membuat laporan polis pada 27 Julai lalu.

“Yang penting sekarang ini kita berjaya patahkan satu cubaan, menghalang satu cubaan.

“Saya dah buat laporan polis supaya polis boleh menyiasat dan dengan harapan perkara tak diingini tidak berlaku. Dan alhamdulillah, tidak berlaku,” katanya.

Bagaimanapun, ketika ditanya pemberita, Khairul enggan menjelaskan secara terperinci berhubung 'kejayaan' dan 'cubaan menjatuhkan Najib' seperti yang didakwanya.

Malah, pada sidang media selama kira-kira 25 minit hari ini, suasana tegang apabila Khairul hanya menjawab "rujuk laporan polis" berulang-kali ketika pelbagai soalan diajukan pemberita berhubung laporannya serta tindakan pihak polis menutup kertas siasatan.

"Rujuk laporan polis saya. Saya buat laporan berdasarkan keyakinan dan kepercayaan saya," katanya pada sidang media di Kelana Jaya.

Ditanya sama ada mana-mana pihak yang mengarahkannya untuk membuat laporan polis sebelum ini serta dirinya dijadikan 'kambing hitam', Khairul secara ringkas berkata: "tidak".

Khairul pada laporan polis bertarikh 26 Julai lalu mendakwa bekas Gabenor Bank Negara, Tan Sri Zeti Akthar Aziz, Ketua Pesuruhjaya Suruhanjya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Tan Sri Abu Kasim Mohamed dan bekas Peguam Negara Tan Sri Abdul Gani Patail dipercayai terbabit dalam satu konspirasi menjatuhkan Najib dan kerajaan Malaysia yang sah.

Katanya, ketiga-tiga mereka disyaki memberi maklumat sulit kepada agensi-agensi asing, termasuk Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI) di Amerika Syarikat, tanpa kebenaran.

Khairul juga mendakwa bahawa ketiga-tiga mereka juga memalsukan maklumat untuk mencapai agenda mereka.

Lihat Komen
ADS