Sarawak Report editor denies being source of WSJ report

comments     Zikri Kamarulzaman     Published     Updated

Sarawak Report editor Clare Rewcastle-Brown has denied that she was the source of Wall Street Journal's report claiming Saudi Arabian Oil Co (Saudi Aramco) was pulling out of a joint project with Petronas to build an oil refinery in Pengerang, Johor.

Minister in the Prime Minister's Department Abdul Rahman Dahlan claimed this when rubbishing WSJ's report which cited sources.

"I can confirm that Rahman is not for the first time entirely incorrect in his statement that I was a source in this particular story. I would have also published it myself if I had been.

"Rahman has proved to be so consistently unreliable in his pronouncements that I advise all newspapers to seek separate corroboration of his remarks or better still to cease quoting him at all," she told Malaysiakini...

For the rest of this story and more, subscribe for only RM150 a year (full news access)
or RM420 a year (full news + full archive access). If you're already a subscriber, please sign in.

Sign in Subscribe now

Keep Malaysiakini independent!

Malaysiakini will be 18 this year. That we’ve survived this long is because of you.

Your support matters. A lot. Especially those who pay RM150 annually, RM288 biennially or RM388 triennially to keep Malaysiakini independent from government influence and corporate interests. Advertising alone will not keep Malaysiakini afloat.

Together, we’ve gone far. We’ve covered three prime ministers, four general elections, five Bersih rallies, and countless scandals. But the journey continues.

Help us deliver news and views that matter to Malaysians. Help us make a difference for Malaysia.

Support Malaysiakini



Malaysiakini
news and views that matter


Sign In