Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita

Polis akan memanggil penganjur acara Nothing to Hide 2.0 di Shah Alam, berikutan kekecohan yang berlaku dalam program itu hari ini.

"Polis (semalam) telah bagi syarat kepada pihak penganjur kena pastikan keselamatan semua yang hadir.

"(Tapi) tuan-tuan boleh tengok apa yang berlaku hari ini. Kami akan panggil penganjur untuk teruskan siasatan," kata Ketua Polis Daerah Shah Alam, Shafien Mamat kepada pemberita ketika ditemui di Dewan Raja Muda Musa di mana kejadian itu berlaku.

Shafien berkata tiada laporan polis dibuat berhubung kejadian itu.

Ketua Pemuda BERSATU (ARMADA) Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata parti itu akan membuat laporan polis pada jam 8 malam ini.

Sementara itu, Shafien berkata tiga suspek, berusia 17, 18 dan 19 tahun, ditahan berikutan kejadian itu.

Pelajar berusia 18 tahun dan 19 tahun itu adalah pelajar kolej swasta yang belajar di Shah Alam, katanya.

Ditanya berapa ramai anggota polis ditempatkan di acara itu sebelum huru-hara berlaku, beliau berkata secara keseluruhannya seramai 42 anggota berada di tempat kejadian.

Acara yang bermula pada jam 3 petang itu menjadi kecoh pada kira-kira jam 5.30 petang ketika Mahathir berucap kepada orang ramai.

Apabila Mahathir memberi respon kepada soalan mengenai tragedi Memali di Baling pada tahun 1985, selipar dan kasut dilemparkan ke arahnya.

Ini diikuti oleh beberapa objek lain termasuk botol, kerusi dan suar.

Bagaimanapun, tiada objek mengenai Mahathir apabila anggota keselamatan bergegas untuk melindunginya.

Pertempuran kemudian berlaku apabila penyokong BERSATU cuba menghadapi provokasi berkenaan yang akhirnya melarat keluar dewan.

Lihat Komen
ADS