Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Seni & Hiburan
Chef Wan: Dulu Felda, sekarang 'failed dah'
Diterbitkan:  Dec 27, 2017 3:29 PM
Dikemaskini: 8:28 AM

Skandal Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (FELDA) turut mengusik hati chef selebriti Chef Wan.

Chef Wan yang nama sebenarnya Datuk Redzuawan Ismail menyatakan rasa berangnya itu di Instagram beliau dengan tulisan pedas: “Dulu, felda. Now, failed dah.”

Dalam kapsyen, beliau yang juga anak peneroka itu, berkata keluarga-keluarga Felda yang berjuang bertahun-tahun pasti geram dan sakit hati melihat tahap dicapai Felda sekarang ini.

“Tak rasakan kamu kami berhak geram dan rasa dikhianati?” katanya.

“Semua kepercayaan semuanya habis hanyut ke laut dan jangan datang beritahu saya, saya tiada hak berasa marah dan tertekan lihat segala pengorbanan arwah ayah, malah saya sendiri waktu remaja ketika membesar di Felda.”

Chef Wan juga menyelar “penyamun-penyamun” yang patut dibawa ke muka pengadilan dan dihukum bagi menyelamatkan imej negara yang sangat memalukan.

Felda kini terpalit skandal terbaru melibatkan kehilangan hak milik tanah di Jalan Semarak, Kuala Lumpur.

 

This also so funny bila kita baca mcm la kisah T shirt PM tu. Bila kita comment ni semua bukan la kita niat tak baik apa yg kita baca. Nak sensasi kan berita2 mcm ni pun sudah tak guna lagi as Nasi sudah pun menjadi bubur. There nothing to highlight pun as everyone is well informed of everything in the media these days. There no need to even infuenced anyone with our opinion as kita masing ada otak dan berpelajaran sudah pasti boleh menimbang kan segala cerita yg buruk atau pun di sebaliknya. The truth is always the truth. Yang sedehnya, rasa geram dan sakit hati ada la kami keluarga2 Peneroka2 Felda yg berjuang bertahun lamanya to see all this come to this level. Dont u think we have the right to feel bitter and betrayed? All that trust semuanya habis hanyut ke laut and dont come and tell me that i dont have the right to feel angry and depressed to see segala pengorbanan my late father or even me as a remaja in my Felda days? We all went to all that shit hole to suffer and not all that manusia yg pandai buka mulut to defend all this shit and worst all those thieves that deserved to be brought to justice and punish to save this country image yg sangat memalu kan. Give me one good reason why as anak Felda saya tidak rasa kecewa dgn segala apa yg sudah terjadi dan bersuara?

A post shared by chef wan (@chefwan58) on

Lihat Komen
ADS