Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita

Peguam yang mewakili bekas perdana menteri Najib Razak dan isteri Rosmah Mansor memberi gambaran bahawa pasangan berkenaan akan memfailkan permohonan untuk mengenepikan saman yang difailkan ahli perniagaan Deepak Jaikishin.

Najib dan Rosmah hari ini memfailkan pembelaan bagi saman berkenaan.

Saman itu RM676 juta yang dituntut Deepak terhadap Najib dan Rosmah, selain dua syarikat adalah berhubung dakwaan konspirasi dan campur tangan dalam urusan hartanah yang menyebabkan syarikatnya mengalami kerugian.

Boustead Holdings Sdn Bhd dan syarikat subsidiarinya, Bakti Development Wira Sdn Bhd dinamakan sebagai dua defenden lain.

Peguam David Mathews yang mewakili Najib dan Rosmah berkata dia sudah memaklumkan Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Azimzah Omar hari ini berhubung hasrat pasangan berkenaan untuk memfailkan permohonan mengenepikan saman itu.

Mathews berkata Hakim Azimah mengarahkannya untuk memfailkan permohonan mengenepikan saman itu pada 7 Jan.

"Kami sudah memfailkan pembelaan anak guam kami hari ini. Susulan itu, Hakim Azimah menetapkan 14 Jan untuk pengurusan kes," kata peguam itu kepada Malaysiakini.

Peguam Irzan Irsat yang mewakili Deepak pula memberitahu Malaysiakini bahawa dua syarikat yang dinamakan sebagai defendan juga sudah memfailkan permohonan untuk mengenepikan saman anak guamnya.

"Hakim Azimah meminta kami untuk menjawab permohonan mengenepikan saman pleh dua syarikat itu pada 7 Jan," katanya.

Boustead dan Bakti Wira diwakili peguam Kenny Chan.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS