Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Kira-kira 1,000 berhimpun di padang Dewan Bandaraya Ipoh tengahari tadi untuk menyatakan sokongan mereka kepada Raja-Raja Melayu.

Perhimpunan itu dianjurkan oleh Pemuda Umno dan beberapa NGO termasuk GPMS.

umno youth rally 090209 crowd 01 Anggota Pemuda Umno datang dari negeri-negeri seperti Selangor, Pulau Pinang, Negri Sembilan dan Kedah, untuk menyertai rakan seperjuangan mereka di Perak di perhimpunan tersebut.

Ramai yang menghadiri perhimpunan tersebut dengan memakai riben kuning yang bertulis 'Daulat Tuanku' dalam berwarna merah.

Menurut Naib Presiden GPMS, Jais Abdul Karim, perhimpunan itu diadakan untuk melindungi hak orang Melayu dan Raja-Raja Melayu.

Katanya, unsur-usnur seperti Karpal Singh yang didakwanya tidak menghormati sultan, harus dinyahkan dari muka bumi ini.

umno youth rally 090209 khairy 02 Mereka yang hadir juga membawa kain rentang, antaranya berbunyi 'Nizar penderhaka Melayu Zaman moden' , serta laungan 'Daulut Tuanku'

Naib Ketua Pemuda Umno Malaysia, Khairy Jamaluddin dan Ketua Putera Umno, Datuk Abdul Aziz turut menyertai perhimpunan tersebut.

Dalam ucapan ringkasnya di perhimpunan tersebut, Khairy menyarankan supaya Sultan Perak membuang Mohd Nizar dari negeri tersebut ketika mereka mula membakar poster menteri besar tersebut di padang.

Perhimpunan tersebut berlangsung selama satu setengah jam, dan berakhir pada jam 3.30 petang tanpa sebarang kejadian yang tidak dingini.

ADS