Paling Popular
Terkini
mk-logo
Pengumuman
Parkir Pintar TimeTec 7/12: Pra-Masuk dan Aktiviti Seterusnya
Diterbitkan:  Aug 18, 2021 1:54 PM
Dikemaskini: 5:54 AM

Operator parkir jarang mengambil berat tentang hal pra-masuk dan aktiviti seterusnya; parkir merangkumi beberapa aktiviti ringkas di pintu masuk dan keluar, termasuk proses pembayaran. Selagi sistem parkir tidak mendatangkan masalah yang besar, ia dianggap sebagai sistem yang cukup baik.

Tetapi teknologi digital telah menyediakan kemungkinan untuk menghubungkan parking dengan aktiviti lain yang berkaitan, dari pra-masuk ke aktiviti seterusnya setelah pemandu meletakkan kenderaannya. Sebagai contoh, adalah bagus jika sistem parkir dapat memberitahu status kawasan parkir semasa kita di rumah lagi, dan memberitahu kita bahawa parkir telah pun penuh dan bukannya kita hanya mengetahuinya apabila sampai ke destinasi.

Adalah bagus sekiranya kita dapat menempah ruang parking sebelum kita tiba di pusat membeli-belah yang sibuk dengan menggunakan fasiliti seperti Booking a Spot untuk filem. Sekiranya kita adalah pelanggan VIP sesebuah kedai, kita akan disediakan parkir apabila kita mengesahkan janji temu. Lebih hebat lagi jika peniaga atau syarikat tuan rumah dapat menyerap bayaran parkir untuk melayani pelanggan.

Semua ciri pra-masuk di atas tidak mungkin dapat dilakukan tanpa penyelesaian parkir cloud. Aktiviti seterusnya setelah kereta diparkir adalah lebih banyak. Kami menyenaraikannya sebagai rujukan di bawah:

Dari perspektif keselamatan, Sistem Parkir TimeTec dapat diintegrasi dengan sistem TimeTec Guard Patrol. Oleh itu, apabila pengguna menekan butang panik pada Aplikasi pusat membeli-belah/Aplikasi Parkir, ia akan memberi isyarat kepada peranti mudah alih pengawal peronda yang bertugas di tempat letak kereta. Dan pada masa yang sama, penggera di pejabat parkir akan berbunyi. Oleh kerana data tersebut merangkumi koordinat GPS, pengawal keselamatan akan dapat mengenal pasti lokasi pengguna dengan pantas untuk menghantar bantuan.

Lebih banyak kemungkinan boleh berlaku untuk pusat membeli-belah komersial sekiranya pusat membeli-belah mempunyai aplikasi yang boleh dimuat turun oleh pengguna. Integrasi antara sistem parkir dan Aplikasi pusat membeli-belah dapat memberikan lebih banyak interaksi dan penglibatan pengguna yang lebih baik. Mereka boleh memberi potongan atau penggantian yuran parkir kepada peniaga yang berbeza, mendorong iklan dinamik dan disasarkan setiap kali pelanggan memasuki kawasan parkir, menempah tempat, mencari kereta saya, rekod dan resit parkir; semua digambarkan dalam carta integrasi seperti berikut:

Untuk menara pejabat komersil, parkir boleh dianggap gerbang untuk perjalanan keluar masuk, diperluaskan ke akses-akses lain seperti pintu, pintu pusing dan lif. Apabila TimeTec Parkir berintegrasi dengan Sistem Pengurusan Pelawat TimeTec, sistem dapat memberitahu tuan rumah ketika tetamu memasuki kawasan parkir. Andaikan ia disambung dengan TimeTec TA untuk kehadiran masa dan TimeTec Leave untuk menara pejabat yang sibuk. Sekiranya demikian, operator parkir boleh menawarkan ruang parkir bahagian parkir bermusim setiap kali penyewa mengambil cuti atau bekerja dari rumah atau bekerja di luar. Oleh itu, operator parkir dapat menguruskan kawasan parkir sepenuhnya.

Untuk bangunan yang bertahap keselamatan tinggi seperti makmal sains, pejabat ketenteraan, dan lain-lain, pihak pengurusan boleh menetapkan mod penolakan akses parkir sekiranya pekerja cuba memasuki kawasan pada jam tidak bekerja apabila sistem parkir disepadukan dengan penyelesaian Pengurusan Tenaga Kerja Pintar TimeTec.

Sila hubungi Kelvin Lim, Pengurus Jualan, di [email protected] atau 012-6891180 untuk temu janji untuk pembentangan dan demonstrasi produk. Anda juga boleh menghubungi talian am 03-80709933 atau emel ke [email protected] untuk maklumat lanjut.

Nantikan maklumat lanjut mengenai Siri Parking Pintar TimeTec 8/12 pada Rabu depan. Untuk artikel sebelumnya, klik pautan ini: Parkir Pintar TimeTec 6/12: Sistem Pengurusan Parkir Cloud

Versi English: TimeTec Smart Parking 6/12: Cloud Parking Management System

Mengenai Kumpulan TimeTec

Kumpulan TimeTec ditubuhkan pada tahun 2000. Selama lebih 20 tahun, Kumpulan TimeTec telah menghasilkan tiga jenama IT terkemuka dunia, FingerTec, TimeTec dan iNeighbour, untuk pengurusan tenaga kerja, keselamatan, pejabat pintar, perumahan pintar dan bandar pintar dengan memperkasakan kuasa biometrik, perkomputeran cloud & edge, teknologi IoT dan kecerdasan buatan. Kesemua penyelesaian ini bersambung dan menukar landskap kehidupan kerja dan kehidupan di rumah di dalam ekosistem yang lebih besar. Melalui rangkaian yang luas, Kumpulan TimeTec menyalurkan produk peranti biometrik dan 16 aplikasi cloud, termasuk peralatan IoT, ke lebih 150 negara di seluruh dunia. Lawati laman web Kumpulan TimeTec: TimeTec Cloud, TimeTec Building, TimeTec Parking.

Syarikat-syarikat terkenal telah melanggan pelbagai penyelesaian TimeTec termasuk IOI Properties, Putrajaya Holdings, Ibraco, Binastra, Thriven, Hock Seng Lee, QSR Brands, Central Sugars Refinery CSR, Sunway Constructions, Mamee, Yakult, Nano Malaysia Berhad, dan banyak lagi. Fleksibiliti dan kebolehsaknaan produk TimeTec juga menarik pelbagai pelanggan antarabangsa dari seluruh dunia termasuk dari Hong Kong, Dubai, Australia, Qatar, Afrika Selatan dan lain-lain.

ADS