Paling Popular
Terkini
story images
story images
story images
story images
mk-logo
Berita
'Hulk' DAP dakwa ‘ahli Umno' cetuskan kemarahannya
Diterbitkan:  Oct 10, 2018 4:41 PM
Dikemaskini: 8:47 AM

Exco kerajaan negeri Melaka, Norhizam Hassan Baktee yang mendakwa dirinya akan “berubah menjadi Hulk” apabila penduduk di kawasan pilihan raya yang diwakilinya dibuli menyalahkan “pemimpin cawangan Umno" mencetuskan keberangannya, semalam.

"Saya mengaku saya panas baran, dan dia (anggota Umno itu) tahu (mengenainya) cara buat saya marah," katanya ketika mengulas visual perang mulut antara dirinya dengan penduduk di Taman Akasia, Kampung Nibong di Ayer Molek, Melaka.

"Saya bukan pengecut dan tidak akan tunduk dengan taktik yang digunakan (oleh) musuh untuk memburuk-burukkan saya,” katanya yang dipetik oleh The Star ketika ditemui di Melaka.

Menurut Norhizam, yang juga adalah ADUN Pengkalan Batu, lelaki yang mengasaknya dengan soalan bertalu-talu semasa sesi dialog semalam adalah seorang pemimpin cawangan Umno dari kawasannya.

Beliau mendakwa lelaki itu, yang bekerja dengan majlis tempatan, sengaja mahu memburuk-burukkan imejnya dengan menyebarkan video berkenaan sehingga mengundang bidasan daripada warga maya.

Walau bagaimanapun, Norhizam berkata beliau tidak gentar, dengan alasan bahawa para warga maya tidak menyedari masalah yang dihadapinya.

Ini, katanya, termasuk berdepan dengan mereka yang berfikiran dan beranggapan bahawa DAP masih adalah parti pembangkang.

Bagi Norhizam, beliau bertanggungjawab terhadap penduduk yang mengundinya, Ketua Menteri Melaka Adly Zahari dan pemimpin DAP - parti yang diwakilinya.

Laporan The Star juga memetik Md Derus Tompang dari Kampung Nibong yang dituduh Norhizam berhubung insiden itu menafikan dirinya sebagai ahli Umno.

Dalam satu kenyataan sebelum ini, Norhizam berkata hanya sebahagian daripada apa yang berlaku semasa kekecohan itu disebarkan di media sosial.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS