Paling Popular
Terkini
story images
story images

Naib Presiden PKR Zuraida Kamaruddin berkata beliau belum menerima apa-apa surat tuntutan daripada Saifuddin Nasution Ismail, berhubung kenyataannya yang didakwa memfitnah setiausaha agung PKR itu.

“Saya tidak menerima apa-apa berhubung perkara tersebut,” katanya ketika dihubungi Malaysiakini.

Ditanya sama ada terkejut dengan perkara itu, beliau berkata: "Saya akan tunggu dan biarkan peguam saya kendalikannya."

Zuraida berkata demikian ketika mengulas laporan Berita Harian yang memetik Saifuddin, sebagai berkata beliau mengeluarkan surat tuntutan itu atas kapasiti peribadi.

"Selain surat yang dikeluarkan oleh lembaga disiplin (PKR), saya ada bagi satu lagi surat saman, surat itu dikeluarkan secara peribadi dan tiada kena mengena dengan parti.

“(Surat saman itu mengandungi) ucapan dia yang mengandungi unsur pertuduhan dan fitnah terhadap saya, dan saya minta peguam saya untuk menghantar (surat saman),” kata Saifuddin seperti dipetik akhbar itu.

Pada 18 Januari lalu, Zuraida yang juga menteri perumahan dan kerajaan tempatan diberi surat tunjuk sebab oleh Lembaga Disiplin PKR dan diberi masa 14 hari untuk menjawabnya.

Walaupun tidak mendedahkan kandungannya, Zuraida membayangkan ia berkaitan dengan ucapan yang dibuatnya pada majlis yang menghimpunkan penyokong Azmin di Hotel Renaissance, Kuala Lumpur, pada hari sama Kongres Nasional PKR berakhir.

"InsyaAllah saya akan hantar esok," kata Zuraida yang juga menteri perumahan dan kerajaan tempatan, apabila ditanya tentang responsnya untuk surat tunjuk sebab itu.

Beliau merupakan antara pemimpin PKR yang menyokong Azmin dan turut berucap dalam majlis tersebut, yang diadakan di tengah-tengah pergeseran dalaman parti itu.

Lihat Komen
ADS