Paling Popular
Terkini
mk-logo
Berita
Presiden Gerakan sahkan bertanding di DUN Bayan Lepas
Diterbitkan:  Jul 27, 2023 1:19 PM
Dikemaskini: 7:54 AM

Presiden Gerakan Dominic Lau mengesahkan bahawa dia akan bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bayan Lepas di Pulau Pinang, yang dituntut oleh parti sekutunya PAS.

Dalam mesej teks kepada Malaysiakini tengah hari tadi, dia menjawab: “Bayan Lepas” apabila ditanya sama ada dirinya akan bertanding di kerusi Machang Bubok atau kerusi DUN lain.

Rakan-rakan Lau kemudian menjelaskan bahawa senarai yang memaparkan bahawa Lau bertukar ke Machang Bubok adalah palsu.

Malam tadi, PN tidak mengumumkan calonnya untuk kerusi Bayan Lepas semasa menyenaraikan barisan mereka di DUN Pulau Pinang.

Terdahulu, ahli PAS Bayan Lepas mengadakan bantahan terhadap Lau, mengancam akan memboikotnya jika dia bertanding di kerusi Bayan Lepas.

Lau dikecam hebat kerana dilihat mengelak daripada bertembung dengan DAP dalam PRN bulan depan dan memilih untuk bertanding di kerusi majoriti Melayu di Pulau Pinang.

Penyandang DUN Bayan Lepas adalah Azrul Mahathir Aziz dari Amanah.

Sementara itu dalam kenyataan kemudian, Setiausaha Agung PN Hamzah Zainudin mengesahkan pemilihan Lau untuk kerusi DUN Bayan Lepas.

“Dimaklumkan bahawa YB Senator Datuk Dr Dominic Lau Hoe Chai, Presiden Gerakan, merupakan calon PN bagi kerusi DUN N38 Bayan Lepas setelah dipersetujui oleh Majlis Presiden PN,” katanya.

[Baca berita penuh]

Lihat Komen
ADS