Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Seni & Hiburan
This is the Time, kata Soo sambil minta Najib undur
Diterbitkan:  Sep 1, 2015 8:48 PM
Dikemaskini: 12:52 PM

Dari Taiwan, selebriti Soo Wincci mempunyai mesej kepada seluruh rakyat Malaysia - termasuk Datuk Seri Najib Razak - apabila meminta perdana menteri meletak jawatan dan "memberi ruang kebebasan kepada rakyat Malaysia".

Dalam pesanan berbentuk klip video itu, Soo berkata, Najib sudah berada "di atas pentas" terlalu lama dan ia kini "amat sesak".

Klip berkenaan jelas dibuat khusus untuk menunjukkan sokongannya kepada BERSIH 4 yang diadakan selama 34 jam mulai Sabtu lalu.

Soo, 29, adalah seorang penyanyi, pelakon, pencipta lagu dan baru-baru ini menjadi peserta rancangan realiti Masterchef Malaysia.

Dia juga penah memenangi pertandingan ratu cantik dan mewakili Malaysia dalam Miss World 2008.

Dalam pesanan selama kira-kira lapan minit di YouTube itu Soo berkata, dia meminta maaf tidak dapat menyertai orang ramai turun ke Dataran Merdeka disebabkan berada di Taiwan.

"Saya terharu melihat gambar semua orang keluar dan berjuang demi hak mereka dan masa depan Malaysia.

Sorry I'm Late but #ThisIsTheTime

Posted by Wincci蘇盈之 on Saturday, August 29, 2015

"Saya membesar di Malaysia tetapi kini berpangkalan di Taiwan. "Saya mahu cakap sesuatu walaupun mungkin diharamkan atau dihalang pulang ke Malaysia, tetapi kamu beri saya kekuatan dan akan tanggung risiko itu sendiri.

"Kamu semua adalah kekuatan saya. Saya mahu nyanyikan lagu yang dirakam bulan lalu. Ia single untuk memecah pasaran AS. Ia tidak patut disiarkan tetapi saya tujukan untuk kamu semua. Ia dicipta oleh saya sendiri," katanya.

Soo kemudian menyanyikan lagu berkenaan, This is the Time.

Selain Soo, seorang lagi selebriti yang jelas menyokong BERSIH 4 ialah Daiyan Trisha yang sering muncul dalam program Astro.

Daiyan, 22, membuat kenyataan mengenai sokongan itu melalui Twitter.

Dia juga mengulang siar Twitter dibuat model Daphne Iking.

Can't thank the #Bersih4 rally-goers enough for their effort and spirit. You did it. We are forever inspired. Thank you so much. 🇲🇾

— Daiyan Trisha (@daiyantrisha) August 30, 2015

What a gorgeous shot! pic.twitter.com/znqGfkNucb

— Daphne Iking (@DaphCLPT) August 29, 2015

Lihat Komen
ADS