Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini

Umno bahagian Kota Raja hari ini mengadakan majlis membakar akhbar organ PKR Suara Keadilan yang terbaru ekoran laporannya mendakwa Lembaga Tanah Persekutuan (FELDA) bankrap.

Majlis itu diketuai oleh Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Ali Rustam di perkarangan Auditorium Pusat Latihan Teknologi Tinggi (ADTEC) di Klang pada jam 1.40 petang.

umno kota raja burn suara keadilan 270610 02 Turut membakar akhbar tersebut adalah ketua bahagian itu Kamaruzzaman Johari dan ketua penerangannya Datuk Razak Dawood.

Upacara tersebut turut disaksikan kira-kira 50 perwakilan yang hadir sambil diiringi dengan laungan "hancur PKR" beberapa kali.

Sementara itu, Mohd Ali dalam ucapannya sewaktu merasmikan mesyuarat agung tahunan Kota Raja berkata tuduhan akhbar PKR itu adalah "tidak berasas dan mengelirukan rakyat jelata".

"Sehubungan itu saya menyokong tindakan FELDA mengambil tindakan (saman) terhadap PKR dan kepada akhbar tersebut," katanya.

Bercakap dalam sidang akhbar selepas itu, Mohd Ali berkata tindakan mereka membakar Suara Keadilan merupakan kemuncak rasa tidak puas hati ahli akar umbi Umno.

"Tindakan itu wajar. Tidak ada sebab Umno tidak boleh bakar akhbar dia.

"Dulu dia bakar surat khabar orang, sekarang orang lain bakar surat khabar dia pula," katanya.

Mohd Ali berkata tindakan kerajaan mengheret akhbar tersebut ke muka pengadilan adalah tindakan yang " tepat" berbanding tindakan lain seperti menghantar memorandum bantahan.

Katanya, tarikh sesuai bagi mengambil tindakan undang-undang itu terpulanglah kepada pihak FELDA sendiri.

ADS