Paling Popular
Terkini
Lagi berita seperti ini
mk-logo
Berita

Selepas tiga minggu perhimpunan BERSIH 2.0 dilancarkan, perdebatan mengenainya terus berlarutan dengan seorang ahli kerabat diraja bertitah pertubuhan menuntut pembaharuan pilihan raya itu telah diramapas oleh kumpulan dan individu tertentu.

NONE Sultanah Johor Raja Zarith Sofia Sultan Idris Shah, bertitah meskipun niat asal perhimpinan BERSIH adalah tulen atau ikhlas, namun ia telah diambil alih oleh pihak lain.

"Mereka telah dirampas oleh kumpulan dan individu lain, idea asal mengenai pilihan raya umum dan ketelusannya telah hilang,” titah baginda.

Baginda bertitah demikian ketika menjawab soalan daripada seorang pelajar selepas merasmikan Persidangan Tahunan Pemimpin Pelajar Malaysia kali ke-5 di Hotel Kuala Lumpur Hilton pagi ini.

Raja Zarith Sofia, yang juga adalah Canselor Universiti Teknologi Malaysia, menasihatkan pelajar agar tidak mempercayai semua yang dilaporkan oleh media mengenai perhimpunan BERSIH itu.

Sebaliknya, titah baginda, mereka perlu menentukan sendiri mana yang benar dan cuba menilai sendiri sebanyak yang mungkin mengenai perkembangan di negara hari ini.

[Baca berita penuh]

ADS